niedziela, 10 sierpnia 2008

Silverlight w Google Analytics

Zaciekawiło mnie to ile osób ma zainstalowane w swoich komputerach Silverlighta. Są 2 posty w internecie które opisują to jak mierzyć to czy ktoś ma zainstalowanego Silverlighta
Nikhil Kothari napisał na swoim blogu wpis o tym jak napisać kod JS który mierzyłby którą wersję Silverlighta mają zainstalowaną użytkownicy, natomiast Jeff Wilcox napisał wpis o tym jak można trackować aplikacje Silverlight (mierząc zdarzenia kliknięcia).

__utmSetVar() w pliku urchin.js trzeba zamienić na pageTracker._setVar() jak korzystamy z ga.js Więcej o tym warto poczytać w tym dokumencie. Z perspektywy czasu taki monitoring użytkowników jest dość kłopotliwy - ale pozwala na spore możliwości o czym pisze lunametrics.
Inna sztuczka (aczkolwiek ma sens w pewnych sytuacjach) pozwala na tworzenie odpowiednich adresów URL

Czy rynek analitycznych dla internetu jest tym w co warto inwestować? W Polsce na pewno.
Szczególnie, że teraz mamy wysyp nowych narzędzi Google w tym zakresie: Google Insights for Search Google Trends for Websites i Google Ad Planner. Ale nie tylko Google inwestuje w takie technologie: Microsoft ma adCenter Analytics, Yahoo zaś będzie miało do zaoferowania IndexTools.

Brak komentarzy: