piątek, 8 sierpnia 2008

Co robi Analityk?

Co ma do roboty Analityk w internecie?
  • śledzenie informacji o użytkownikach ma większy sens niż śledzenie pozycji organicznych w wyszukiwarce
  • zadaje niewygodne pytania klientowi i odpowiada za niego
  • bawi sie w detektywa i próbuje znaleźć jakiś skuteczny sposób na zarobienie "dużych pieniędzy" przez klienta
  • zawsze szuka sposobu na mierzenie wyników i to co ma wpływ na te wyniki
  • uwielbia programować i tworzy narzędzia do automatyzacji zbierania danych
  • aby jego praca miała sens to tworzy tajemnicze wykresy
  • może powiedzieć dlaczego sukces jest mierzalny
  • uwielbia statystykę i rachunek prawdopodobieństwa
  • czasami podmieni stronę główną w celu sprawdzenia jakiejś hipotezy
Jego ulubione narzędzia raportujące to Google Analytics, Google Trends, Google Webmaster Tools, Google Website Optimizer. W razie czego zawsze otrzymuje dane.
Rolą analityka jest obserwacja danych i w razie czego wspomóc resztę w osiągnięciu celu.
Drugie zadanie analityka - bardziej odpowiedzialne polega na tym że tworzy hipotezę i eksperyment który ma przynieść jakieś wyniki. Klasycznym pytaniem jest to: jak zamieszczenie formularza kontaktowego na stronie głównej wpłynie na ilość kontaktów z potencjalnymi klientami? albo czy zamieszczenie prezentacji wideo wpłynie na osiągniecie celu? Aby na to odpowiedzieć trzeba zaplanować eksperyment, przeprowadzić eksperyment i zebrać dane oraz napisać prezentację tych danych i interpretację wyników.

Eksplorator danych to taki kto odkrywa osobliwości w oczywistości.

Brak komentarzy: