Ale najwięcej informacji otrzymamy ze stron firm zajmujących się profesjonalną analityką internetową i które dostarczają narzędzia dla analityków, oraz z blogów ludzi interesujących się tym.
Unica NetInsight jest produktem zaprojektowanym z myślą o analizie danych ruchu na witrynach internetowych. Z materiałów to szczególnie polecam 4 raporty firm badawczych o narzędziach analityki internetowej. W tym najciekawszy jest raport z lipca 2008 który pokazuje na jakie aspekty zwracają użytkownicy narzędzi do analityki internetowej. Jak przystało na firmę z ambicjami posiada sporo zasobów edukacyjnych: whitepapers (interesujący dokument o ewolucji marketingu z 2006), cases study, videocasty (polecam ten o strategicznej roli analityki internetowej).
Kolejny dostawca narzędzi analitycznych to Coremetrics. Ta firma ma bogaty zestaw materiałów edukacyjnych dla swoich klientów. Z ich 13 dokumentów warto zwrócić uwagę na dokument o przygotowaniu organizacji do mierzenia ich witryn internetowych, i o trendach w sprzedaży online. Posiadają też spory zbiór artykułów prasowych o ich produktach. Natomiast z myślą o marketingu przygotowano sporo webinarów. Warto też przyjrzeć się sukcesom ich klientów, którzy zainwestowali w analitykę internetową.
Ommiture - to najbardziej agresywna firma w tej branży. Mają nawet swój blog
Poprzez dążenie do konsolidacji rynku poprzez kolejne przejęcia średnich firm analitycznych ich potencjał staje się coraz większy i mogą świadczyć produkty dopasowane do potrzeb korporacji.
Ich zasoby są bardzo duże. Na ich stronach można znaleźć 5 dużych dokumentów opisanych jako najlepsze praktyki w tej branży: 5 kroków efektywnego mierzenia witryny, o optymalizacji stron docelowych, 10 pytań dla marketerów, oraz o reklamie behawioralnej. Mają 31 różnych dokumentów sklasyfikowanych jako bibliotekę. Z tego najciekawsze to są o roli analityka internetowego w organizacji, o definiowaniu wskaźników efektywności, o zarządzaniu danymi wg potrzeb klientów, o marketingu online usług biznesowych na przykładzie 5 zasadniczych KPI, o 8 czynnikach pozyskiwania klientów opierając się na próbach ich konwersji a nie kampanii, o rozwoju usług marketingowych usług biznesowych opierających się na eksperymentach, o marketingu opartym na danych z analityki internetowej. Ponieważ coraz bardziej skutecznym kanałem komunikacji w zakresie usług biznesowych stają się webinaria, w tej sytuacji Ommiture ostatnio więcej materiałów publikuje w postaci webinariów. Warto zwrócić uwagę na webinaria o strategii sprzedaży sezonowej w oparciu o eksperymenty, o optymalizacji interakcji z użytkownikami poprzez stosowanie eksperymentów, o tym jak eksperymenty witryn internetowych oparte na testowaniu A/B czy MVT zwiększają konwersję, o integracji pracy analityków internetowych z działem marketingu online, o 7 praktykach mierzenia ROI z kampanii, o tym jak mierzyć ROI z aplikacji RIA (Rich Internet Application), o tym co daje zaawansowana analityka internetowa, o badaniach marketingowych usług biznesowych. Omniture dostarcza też informacji typu cases studies o tym jak ich usługi analityczne pomogły klientom zwiększyć konwersje, albo obniżyć koszta ich kampanii marketingowych w internecie.
Następna firma analityczna WebTrends też stara się edukować klientów co do korzyści z analityki internetowej. Podobnie mają swoje 4 podręczniki: o wskaźnikach efektywności
o budowaniu lojalności użytkowników witryn Web 2.0, o mierzeniu KPI technologii Web 2.0 takich jak RIA, RSS, urządzenia mobilne, media strumieniowe. Mają też ciekawe dokumenty m.in. o analityce internetowej dla agencji publicznych i o badaniu marketingowym w witrynach rządowych. Posiadają też webcasty o strategiach marketingowych witryn Web 2.0 o nowym podejściu do użytkowników witryn internetowych.
Obecnie głównym źródłem informacji do analityki internetowej są blogi
- Marketing Productivity (J Novo)
- Trending Upward (Shelby Thayer)
- Lies, Damned Lies (Ian Thomas)
- Analytics Talk (Justin Cutroni)
- Seth Godin’s Blog
- WebTrends Official Blog
- Google Analytics in 30 Secondi (Marco)
- Web Analytics in China (Sidney Song)
- Immeria (Stéphane Hamel)
- Web Optimization Blog (Debbie)
- WebAnalytics.be (Aurélie Pols)
- Web-analytics.es (Spanish)
- Judah Phillips
- Micro Marketing (Charles T)
- Web Analytics Princess
- Juan Damia’s Blog
- Bob-o-rama (NetInsight)
- LunaMetrics (Robbin Steif)
- Web Analytics Association Blog
- Ramblings (Rich Page)
- Visual Revenue (D Mortensen)
- Web Analysis (Anil Batra)
- Turn Up The Silence (J Levitt)
- Web Analytics World (M Jasra)
- Web Analytics India Blog
- Web Analytics Inside (Timo A)
- Web Analytics Experience (Italy)
- Kaizen Analytics (M Notte)
- Inside Web Analytics (Matt Belkin)
- Web Analytics in China (F Pihs)
- Web Analytics & Optimization
- Simplifying Business Intelligence (Steven Cox)
- Dónde está Avinash cuando se le necesita? (Gemma)
- Webanalytics Italy (Giovanni L)
- Advanced Google Analytics (B Clifton)
- ROI Revolution (T Seward)
- Webanalyticsbook.com (Sebastian W)
- Microsoft adCenter Analytics (M Carson)
- GrokDotCom (Bryan Eisenberg)
- Official Google Analytics Blog
- Widget Analytics (Jodi M)
- WebAnalysts.Info (Lars J)
3 komentarze:
Good post
SEO Company India
I read your post . it was amazing.
Website SEO
Tworzenie stron internetowych wymaga nie tylko znajomości kodowania, ale także umiejętności dostosowania projektu do potrzeb użytkowników. Ważne jest, aby strona była responsywna, co oznacza jej poprawne wyświetlanie na różnych urządzeniach, w tym telefonach i tabletach. Na stronie http://stronywww.kolobrzeg.pl/ można znaleźć informacje dotyczące projektowania i wdrażania stron internetowych. Istotnym elementem jest także optymalizacja witryny pod kątem szybkości działania, co wpływa na doświadczenie użytkownika. Dobrze zaprojektowana strona nie tylko prezentuje ofertę firmy, ale również wspiera działania marketingowe i SEO.
Prześlij komentarz