sobota, 18 października 2008

Materiały do analityki internetowej

Analityka internetowa to bardzo specyficzna dyscyplina wiedzy. Interdyscyplinarna.
Ale najwięcej informacji otrzymamy ze stron firm zajmujących się profesjonalną analityką internetową i które dostarczają narzędzia dla analityków, oraz z blogów ludzi interesujących się tym.

Unica NetInsight jest produktem zaprojektowanym z myślą o analizie danych ruchu na witrynach internetowych. Z materiałów to szczególnie polecam 4 raporty firm badawczych o narzędziach analityki internetowej. W tym najciekawszy jest raport z lipca 2008 który pokazuje na jakie aspekty zwracają użytkownicy narzędzi do analityki internetowej. Jak przystało na firmę z ambicjami posiada sporo zasobów edukacyjnych: whitepapers (interesujący dokument o ewolucji marketingu z 2006), cases study, videocasty (polecam ten o strategicznej roli analityki internetowej).

Kolejny dostawca narzędzi analitycznych to Coremetrics. Ta firma ma bogaty zestaw materiałów edukacyjnych dla swoich klientów. Z ich 13 dokumentów warto zwrócić uwagę na dokument o przygotowaniu organizacji do mierzenia ich witryn internetowych, i o trendach w sprzedaży online. Posiadają też spory zbiór artykułów prasowych o ich produktach. Natomiast z myślą o marketingu przygotowano sporo webinarów. Warto też przyjrzeć się sukcesom ich klientów, którzy zainwestowali w analitykę internetową.

Ommiture - to najbardziej agresywna firma w tej branży. Mają nawet swój blog
Poprzez dążenie do konsolidacji rynku poprzez kolejne przejęcia średnich firm analitycznych ich potencjał staje się coraz większy i mogą świadczyć produkty dopasowane do potrzeb korporacji.
Ich zasoby są bardzo duże. Na ich stronach można znaleźć 5 dużych dokumentów opisanych jako najlepsze praktyki w tej branży: 5 kroków efektywnego mierzenia witryny, o optymalizacji stron docelowych, 10 pytań dla marketerów, oraz o reklamie behawioralnej. Mają 31 różnych dokumentów sklasyfikowanych jako bibliotekę. Z tego najciekawsze to są o roli analityka internetowego w organizacji, o definiowaniu wskaźników efektywności, o zarządzaniu danymi wg potrzeb klientów, o marketingu online usług biznesowych na przykładzie 5 zasadniczych KPI, o 8 czynnikach pozyskiwania klientów opierając się na próbach ich konwersji a nie kampanii, o rozwoju usług marketingowych usług biznesowych opierających się na eksperymentach, o marketingu opartym na danych z analityki internetowej. Ponieważ coraz bardziej skutecznym kanałem komunikacji w zakresie usług biznesowych stają się webinaria, w tej sytuacji Ommiture ostatnio więcej materiałów publikuje w postaci webinariów. Warto zwrócić uwagę na webinaria o strategii sprzedaży sezonowej w oparciu o eksperymenty, o optymalizacji interakcji z użytkownikami poprzez stosowanie eksperymentów, o tym jak eksperymenty witryn internetowych oparte na testowaniu A/B czy MVT zwiększają konwersję, o integracji pracy analityków internetowych z działem marketingu online, o 7 praktykach mierzenia ROI z kampanii, o tym jak mierzyć ROI z aplikacji RIA (Rich Internet Application), o tym co daje zaawansowana analityka internetowa, o badaniach marketingowych usług biznesowych. Omniture dostarcza też informacji typu cases studies o tym jak ich usługi analityczne pomogły klientom zwiększyć konwersje, albo obniżyć koszta ich kampanii marketingowych w internecie.

Następna firma analityczna WebTrends też stara się edukować klientów co do korzyści z analityki internetowej. Podobnie mają swoje 4 podręczniki: o wskaźnikach efektywności
o budowaniu lojalności użytkowników witryn Web 2.0, o mierzeniu KPI technologii Web 2.0 takich jak RIA, RSS, urządzenia mobilne, media strumieniowe. Mają też ciekawe dokumenty m.in. o analityce internetowej dla agencji publicznych i o badaniu marketingowym w witrynach rządowych. Posiadają też webcasty o strategiach marketingowych witryn Web 2.0 o nowym podejściu do użytkowników witryn internetowych.

Obecnie głównym źródłem informacji do analityki internetowej są blogi

Miłej lektury.

3 komentarze:

Anonimowy pisze...

Good post

SEO Company India

Shreyas pisze...

I read your post . it was amazing.

Website SEO

Dominika Starańska pisze...

Tworzenie stron internetowych wymaga nie tylko znajomości kodowania, ale także umiejętności dostosowania projektu do potrzeb użytkowników. Ważne jest, aby strona była responsywna, co oznacza jej poprawne wyświetlanie na różnych urządzeniach, w tym telefonach i tabletach. Na stronie http://stronywww.kolobrzeg.pl/ można znaleźć informacje dotyczące projektowania i wdrażania stron internetowych. Istotnym elementem jest także optymalizacja witryny pod kątem szybkości działania, co wpływa na doświadczenie użytkownika. Dobrze zaprojektowana strona nie tylko prezentuje ofertę firmy, ale również wspiera działania marketingowe i SEO.