czwartek, 9 października 2008

Yahoo! Web Analytics

W kwietniu 2008 Yahoo przejęło węgierską firmę IndexTool która miała świetne narzędzia raportujące. Dennis R Mortensen na swoim blogu napisał post o tym jak Yahoo już oficjalnie zrobiło rebrandnig. To co mnie całkiem zaskoczyło to interfejs. Ich narzędzie raportujące składa się z wielu kreatorów. Szczególnie interesująco wygląda Kreator segmentacji
czy Kreator Raportów. Na dzień dzisiejszy dostęp do tego narzędzia mają Ci którzy są uczestnikami tych programów Yahoo (wylosowano wśród nich 15000 kont)
Jeżeli ktoś wcześniej miał dostęp do IndexTool to będzie mógł zalogować się
Ja po obserwacji doszedłem do wniosku, że niewielu ludzi potrafi dobrze wykorzystywać narzędzia raportujące w sposób optymalny. Tym bardziej skomplikowane narzędzie tym mniej ludzi używa bardziej zawansowanych funkcji, a co dopiero interpetować dane. Kreatory w Yahoo Web Analytics to jakiś zamiennik filtrów w Google Analytics. Tak jak mogłem spodziewać się narzędzia raportujące ruch w witrynach internetowych coraz bardziej będą przypominać potężne narzędzia typu Business Intelligence. Twórca tego narzędzia analitycznego zamierza w przyszłym roku wydać ksiażkę Yahoo! Web Analytics. Tracking, Reporting, and Analyzing for Data-Driven Insights, która jak przypuszczam może przypieczętować sukces tego narzędzia.

Brak komentarzy: