poniedziałek, 6 października 2008

Mierzenie interakcji za pomocą transakcji Google Amalytics

Na blogu Marketing w Internecie pojawił interesujący wpis o mierzeniu interakcji użytkowników w postaci ściągnięcia plików czy kliknięć w bannery na stronie bądź kliknięć w linki wewnętrzne. Sam do niedawna stosowałem tą technikę która polegała pomiar był dokonywany poprzez wywołanie trackera odsłony dla zdarzenia kliknięcia.

pageTracker._trackPageview(’/nazwa_pliku_widziana_w interfejsie’);

Ale o wiele ciekawiej będzie jak użyje się transakcji co wspomniałem w komentarzu na tym blogu

function getOrderID()
{
var currentTime = new Date();
var month = currentTime.getMonth()+1;
var timeStamp =' ' + currentTime.getFullYear() + '-' + month +
'-' + currentTime.getDate() + ' ' + currentTime.getHours() +":" + currentTime.getMinutes() + ":" + currentTime.getSeconds();

return(timeStamp);
}

A następnie do zdarzenia onclick warto zmodyfikować dodać poniższy kod

pageTracker2._addTrans(getOrderID(),"","1","","","","",""); pageTracker2._addItem(getOrderID(), "Dokument PDF", document.title, document.location.href, "1","1"); pageTracker2._trackTrans();

Co otrzymujemy dzięki temu kodowi:
  • informację kiedy użytkownik ściągnął dany plik
  • z jakiej strony i jaka strona miała wtedy tytuł
  • transakcje ładnie dają się wymiarować z danymi o lokalizacji czy typie użytkownika.

Brak komentarzy: