Ale najwięcej informacji otrzymamy ze stron firm zajmujących się profesjonalną analityką internetową i które dostarczają narzędzia dla analityków, oraz z blogów ludzi interesujących się tym.
Unica NetInsight jest produktem zaprojektowanym z myślą o analizie danych ruchu na witrynach internetowych. Z materiałów to szczególnie polecam 4 raporty firm badawczych o narzędziach analityki internetowej. W tym najciekawszy jest raport z lipca 2008 który pokazuje na jakie aspekty zwracają użytkownicy narzędzi do analityki internetowej. Jak przystało na firmę z ambicjami posiada sporo zasobów edukacyjnych: whitepapers (interesujący dokument o ewolucji marketingu z 2006), cases study, videocasty (polecam ten o strategicznej roli analityki internetowej).
Kolejny dostawca narzędzi analitycznych to Coremetrics. Ta firma ma bogaty zestaw materiałów edukacyjnych dla swoich klientów. Z ich 13 dokumentów warto zwrócić uwagę na dokument o przygotowaniu organizacji do mierzenia ich witryn internetowych, i o trendach w sprzedaży online. Posiadają też spory zbiór artykułów prasowych o ich produktach. Natomiast z myślą o marketingu przygotowano sporo webinarów. Warto też przyjrzeć się sukcesom ich klientów, którzy zainwestowali w analitykę internetową.
Ommiture - to najbardziej agresywna firma w tej branży. Mają nawet swój blog
Poprzez dążenie do konsolidacji rynku poprzez kolejne przejęcia średnich firm analitycznych ich potencjał staje się coraz większy i mogą świadczyć produkty dopasowane do potrzeb korporacji.
Ich zasoby są bardzo duże. Na ich stronach można znaleźć 5 dużych dokumentów opisanych jako najlepsze praktyki w tej branży: 5 kroków efektywnego mierzenia witryny, o optymalizacji stron docelowych, 10 pytań dla marketerów, oraz o reklamie behawioralnej. Mają 31 różnych dokumentów sklasyfikowanych jako bibliotekę. Z tego najciekawsze to są o roli analityka internetowego w organizacji, o definiowaniu wskaźników efektywności, o zarządzaniu danymi wg potrzeb klientów, o marketingu online usług biznesowych na przykładzie 5 zasadniczych KPI, o 8 czynnikach pozyskiwania klientów opierając się na próbach ich konwersji a nie kampanii, o rozwoju usług marketingowych usług biznesowych opierających się na eksperymentach, o marketingu opartym na danych z analityki internetowej. Ponieważ coraz bardziej skutecznym kanałem komunikacji w zakresie usług biznesowych stają się webinaria, w tej sytuacji Ommiture ostatnio więcej materiałów publikuje w postaci webinariów. Warto zwrócić uwagę na webinaria o strategii sprzedaży sezonowej w oparciu o eksperymenty, o optymalizacji interakcji z użytkownikami poprzez stosowanie eksperymentów, o tym jak eksperymenty witryn internetowych oparte na testowaniu A/B czy MVT zwiększają konwersję, o integracji pracy analityków internetowych z działem marketingu online, o 7 praktykach mierzenia ROI z kampanii, o tym jak mierzyć ROI z aplikacji RIA (Rich Internet Application), o tym co daje zaawansowana analityka internetowa, o badaniach marketingowych usług biznesowych. Omniture dostarcza też informacji typu cases studies o tym jak ich usługi analityczne pomogły klientom zwiększyć konwersje, albo obniżyć koszta ich kampanii marketingowych w internecie.
Następna firma analityczna WebTrends też stara się edukować klientów co do korzyści z analityki internetowej. Podobnie mają swoje 4 podręczniki: o wskaźnikach efektywności
o budowaniu lojalności użytkowników witryn Web 2.0, o mierzeniu KPI technologii Web 2.0 takich jak RIA, RSS, urządzenia mobilne, media strumieniowe. Mają też ciekawe dokumenty m.in. o analityce internetowej dla agencji publicznych i o badaniu marketingowym w witrynach rządowych. Posiadają też webcasty o strategiach marketingowych witryn Web 2.0 o nowym podejściu do użytkowników witryn internetowych.
Obecnie głównym źródłem informacji do analityki internetowej są blogi
- Marketing Productivity (J Novo)
- Trending Upward (Shelby Thayer)
- Lies, Damned Lies (Ian Thomas)
- Analytics Talk (Justin Cutroni)
- Seth Godin’s Blog
- WebTrends Official Blog
- Google Analytics in 30 Secondi (Marco)
- Web Analytics in China (Sidney Song)
- Immeria (Stéphane Hamel)
- Web Optimization Blog (Debbie)
- WebAnalytics.be (Aurélie Pols)
- Web-analytics.es (Spanish)
- Judah Phillips
- Micro Marketing (Charles T)
- Web Analytics Princess
- Juan Damia’s Blog
- Bob-o-rama (NetInsight)
- LunaMetrics (Robbin Steif)
- Web Analytics Association Blog
- Ramblings (Rich Page)
- Visual Revenue (D Mortensen)
- Web Analysis (Anil Batra)
- Turn Up The Silence (J Levitt)
- Web Analytics World (M Jasra)
- Web Analytics India Blog
- Web Analytics Inside (Timo A)
- Web Analytics Experience (Italy)
- Kaizen Analytics (M Notte)
- Inside Web Analytics (Matt Belkin)
- Web Analytics in China (F Pihs)
- Web Analytics & Optimization
- Simplifying Business Intelligence (Steven Cox)
- Dónde está Avinash cuando se le necesita? (Gemma)
- Webanalytics Italy (Giovanni L)
- Advanced Google Analytics (B Clifton)
- ROI Revolution (T Seward)
- Webanalyticsbook.com (Sebastian W)
- Microsoft adCenter Analytics (M Carson)
- GrokDotCom (Bryan Eisenberg)
- Official Google Analytics Blog
- Widget Analytics (Jodi M)
- WebAnalysts.Info (Lars J)
2 komentarze:
Good post
SEO Company India
I read your post . it was amazing.
Website SEO
Prześlij komentarz